Oumbouk blog

Bern en de Alpen (14)

Vrijdag 9 oktober 2020 Het is acht uur en we kijken uit het raam: regen. Dat zat niet in de planning. Eerst maar eens een ontbijtje nuttigen. We stellen het ontbijt samen en na ons komen er best nog wat gasten voor het ontbijt. Het is redelijk druk in het hotel. We laten het ons smaken maar dan moeten we tocht de tassen gaan pakken.

Bern en de Alpen (11)

Dinsdag 6 october 2020 Het is acht uur en ik kijk achter het gordijn over het Gardameer en zie een opkomende zon en een blauwe hemel over een glad water. Goed weer dus voor een ritje. We gaan naar het ontbijt. We zitten aan het raam met uitkijk over het meer en zien de eerste veerpont van de dag aankomen. We rijden de motoren uit de garage en pakken de motoren.

Bern en de Alpen (10)

Maandag 5 oktober 2020 Ik ben wakker en kijk voorzichtig uit het raam. Het is droog en de zon komt er door. De toppen van de bergen zijn bedekt met wolken. We gaan naar het ontbijt en stellen ons bordje samen. Admiraal vd Spek en zijn vriend zitten ook al te ontbijten. Zij gaan nog stukje verder naar Toscane. Het is bijzonder ontbijten met het Gardameer bijna aan je voeten. De zon komt aardig door en na het ontbijt lopen we door de tuin. De sinaasappeltjes hangen aan de bomen en de palmen staan in bloei. Met de zon er op komen de kleuren mooi uit.

Bern en de Alpen (9)

Zondag 4 October 2020 Het is acht uur als Janny het gordijn omhoog doet. Het wordt licht in de kamer en ik wordt wakker. We hebben weer heerlijk geslapen. We ruimen alles op en gaan naar het ontbijt. Er staat een ruim aanbod aan diverse lekkere dingen. Het enigste wat ontbreekt is een echte boterham. We klein brood wat eigenlijk moet worden getoast. Ik eet ze zo en voor Janny gaan ze door het toast apparaat.

Bern en de Alpen (8)

Zaterdag 03 october 2020 Het is acht uur en het regent hard. Ik doe de luiken open en het ziet er niet goed uit. Eerst maar eens ontbijten. We zijn de enigste nog in het Klooster en we worden weer hartelijk ontvangen door de mevrouw. Ik zeg dat ik een beetje Frans praat en zij ook en ik zeg dat we uit Holland zijn. Ze verteld dat ze in Noordwijk en Haarlem is geweest omdat haar man bij de ESA heeft gewerkt. Altijd leuk deze gesprekjes ook al zijn ze kort. Als we weg gaan worden we uit gezwaaid.

Bern en de Alpen (7)

0720 Vrijdag 2 oktober 2020 Kwart over acht komen we uit bed en gaan we door de kloostergangen naar het ontbijt. We hebben broodjes en yoghurt met muesli en thee. We doen rustig aan want de plannen voor vandaag gaan niet door wegens de regen. We blijven vandaag in ruste in het klooster. We eindigen het ontbijt met een koffie. Onder het ontbijt heb ik contact gelegd met Marco Pesenti. Een Italiaan die ik van FB ken en ons af en toe gevraagd als we in de vuurt waren of we langs kwamen. Ik geef aan dat we langs kunnen komen morgen en hij reageert enthousiast. Een hotel in de buurt geboekt dat is al vast geregeld.

Bern en de Alpen (6)

Donderdag 1 oktober 2020 Om kwart voor acht kijk ik door het raam. Ik zie geen bergen. De wolken hangen laag. Het is tijd voor het ontbijt. Buj de receptie worden we al goedemorgen gewenst en ze wijst naar de ontbijt ruimte. Nee zeggen we eerst wat op de motor zetten. Daarna lopen we naar de ontbijtruimte waar we met een glimlach naar onze tafel worden begeleid. Het ontbijt is weer fantastisch. We halen onze roltassen. Janny gaat naar de motor en ik ga uitchecken. De man achter de receptie vraagt of alles goed was en ik geef aan erg goed. Ik doe net alsof ik een box geef door het plexiglas. Hij loopt om en geeft een elleboog. Hij zegt waar is je vrouw ik moet nog gedag zeggen. Hij loopt mee naar buiten en zwaait naar Janny met een handkus wuift hij ons uit.

Bern en de Alpen (5)

Woensdag 30 September 2020 De bedden en het kussen ligt zo heerlijk dat ik moeite heb met wakker worden. Janny slaapt nog en ik probeer haar voorzichtig wakker te maken. Het is hoogtijd voor het ontbijt. Er staan tafels met alle ontbijt spullen. Je kan het niet zelf pakken maar je wijst het aan en je krijgt het netjes op een bord en of mandje. Het is een uitgebreid ontbijt en we genieten er van. Als we bijna klaar zijn komt de medewerkster naar ons en vraagt of we nog een bakje koffie willen. Dat willen we graag. Iedereen is al vertrokken en wij genieten van een acht Italiaanse koffie.

Bern en de Alpen (4)

Dinsdag 29 September 2020 We zijn op tijd op en gaan aan het ontbijt. Als ik uit het raam kijk zie ik drie mannen aankomen. Het zijn tuinmannen. Ze lopen naar achter. Misschien komen ze de heg doen. Dat zou makkelijk zijn dan kan de motor makkelijker uit zijn hoek. We pakken alles in en gaan eerst naar beneden om de motoren achter het huis door de heg naar voren te rijden. Het regent een beetje miezer. Net genoeg om nat te worden. We zien nu ook dat ze de heg voor aan het knippen zijn. Niet handig als er een hoge trap op het pad staat en wij er door moeten. We pakken de motoren op en gaan ons aankleden.

Bern en de Alpen (3)

Maandag 28 September 2020 Na het ontbijt ben ik de mogelijkheden gaan bekijken voor het volgende stuk. De laatste dagen is er veel sneeuw in de bergen gevallen en zijn er veel passen dicht. We bekijken de weers voorspellingen en naar de eventuele tweede keus opties als een pas toch opeens dicht is. We komen uit op de plaats Aosta in Italie. Ik zoek ook direct een hotel en boek deze voor twee dagen.

Bern en de Alpen (2)

Zondag 27 september 2020 Het is half acht als we wakker worden. We hebben goed geslapen. We doen het gordijn open en zien de druppels in de plassen vallen. Ik kijk op de buien radar en hoe kan je het plannen. We zitten precies in het midden van een buien gebied en dat draait er alleen maar omheen.

Bern en de Alpen (1)

Vrijdag avond pakken we het laatste op de motor. Alleen morgen nog de toilettas en dan is het klaar. We zitten op de bank als de wind om het huis waait. De regen klettert tegen de ramen. We jijken elkaar aan en daarna op Weeronline. Dat voorspelt voor morgen niet veel goeds. Het is tien uur en we gaan naar bed.

Nummer Een (7)

0720 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen Vrijdag 05 juni 2020 We hebben een zeer goede nachtrust gehad en we trekken de motorkledij aan en gaan naar het ontbijt. Het wordt aan tafel opgediend en alles zit erbij van gek eitje tot beschuitje roomboter met hagelslag. De Buienradar zegt dat het om 10 uur gaat regenen dus we moeten zorgen dat we dan in Norg zijn.

Nummer Een (8)

0820 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen. Zaterdag 06 juni 2020 We hebben zeer goed geslapen maar het is tijd voor het ontbijt. We hebben een formulier ingevuld met wat voor soort brood en hoeveel brood je wilt. Het beleg kan je in afgesloten verpakking zelf pakken. Op naar het ontbijt. We zijn op tijd want we zijn de eerste. Er staat een mevrouw achter de ontbijtbalie. Daar staan allemaal dienbladen klaar met broodjes. Ze vraagt de naam en kamer nummer en gaat op zoek. Ze vind 1 dienblad waar oa croissantjes op liggen. Die hadden we juist niet een gekruist

Nummer Een (6)

0620 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen Donderdag 04 juni 2020 We rijden vandaag door de provincie Drenthe. Na het goede ontbijt krijgen we een lunch tas mee. We nemen een laatste foto van het kasteel en vertrekken. Via de dorpjes Zwinderen, Gees, Meppen, Witteveen rijden we richting Orvelte. In de dorpjes zien we de Drentse boerderijen met grote schuren. Die hebben rieten daken met aan de zijkant ook riet met vormen daarin. We parkeren de motoren op de parkeerplaats van Orvelte. We lopen het museum dorp in.

Nummer Een (5)

0520 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen Woensdag 03 juni 2020 Ik schrik wakker en kijk naar de wekker. Het is kwart voor acht. We hebben tijdslot voor ontbijt om 08.15. Ik kijk naast me en daar wordt nog geslapen. Voorzichtig maak ik Janny wakker en maken we ons gereed voor het ontbijt. Bij de ontbijtruimte aangekomen gaan we in de binnentuin zitten en wordt het ontbijt gebracht. Het is een beetje karig ontbijt maar we kunnen er weer even tegen. Gisteren spreken we de buren van de kamer naast ons en he gesprek kwam al snel op reizen. Ik heb ze onze reiskaart gegeven zodat ze wat van onze bestemmingen thuis kunnen bekijken.

Nummer Een (4)

0420 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen Dinsdag 02 juni 2020 Na een zeer goede nachtrust worden we om 08.00 uur wakker en maken ons gereed voor het ontbijt. Het is een keuze ontbijt en we gaan voor Traditioneel. We nemen buiten plaats. De boerderij ligt op een soort heuvel waardoor je vanaf het terras mooi over het land kijkt naar de bossen van Zeddam. Onder het fluiten van de vogeltjes laten wij et ontbijt ons goed smaken.

Nummer Een (3)

0320 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen 01 juni 2020 Half zeven kijken we elkaar aan. We zijn wakker en kijken naar buiten waar het zonnetje al schijnt. Het ontbijt hebben we om half negen afgesproken. We gaan koffie zetten en ik ga op het terras in de zon zitten. De dieren zijn ook wakker en wandelen rustig door het gras. Twan komt de dieren voederen en alles is al vroeg wakker.

Nummer Een (2)

0220 Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen Zondag 31 mei 2020 Acht uur en tijd om op te staan. Ik ga op zoek naar het ontbijt. Het ontbijt wordt in een tas gegeven. Het Klooster terras is al lekker in de zon en met zak en al nemen we plaats. Het drinken wordt gebracht en het ontbijt kan beginnen. De bijen van gisteren zitten nog in de heg en zijn uitgegroeid tot een grote tros met krioelende bijen.

Nummer Een (1)

Janny & Peet reizen van Nummer Een naar Numero Dertien en kijken wat we onderweg tegenkomen Zaterdag 30 mei 2010 Het laatste gaat in de tas en we zijn klaar om te vertrekken. Ik ga op de automatische piloot zonder goed naar de navigatie te kijken. We rijden dus de snelweg op maar de verkeerde richting. Ok dan maar over de A29. Als ik naast mij kijk zie ik de parallelbaan. Daar hadden we dus moeten rijden. Dat schiet niet op. De eerste afslag weer gedraaid. Uiteindelijk rijden we in de goede richting.