Oumbouk blog

Rondje Adriatische Zee (1)

Zaterdag 25 mei 2019

Het is kwart over vier. Tijd om op te staan. Het koffiezet apparaat gaat aan en ik ga de aanhanger aankoppelen. We ontbijten en maken wat brood voor onderweg. Het is vijf uur. De zon komt op en in het ochtend gloren rijden we weg. Janny heeft de catering voor onderweg voorbereid en al snel zitten we aan een bakje koffie. We hebben het over van alles en nog wat en de kilometers vliegen voorbij op de nog rustige snelweg.

Het is zaterdag en er is nog druk vrachtverkeer. Tussen het vrachtverkeer rijdt veel vakantie verkeer. Het is eind mei en de voor seizoen gangers zitten op de weg. We kijken in de auto's en zien toch wel heel wat “grijze” reizigers. Onder de reizigers ook vele met een aanhangwagen met motoren. We vallen niet op in dit verkeer.

Alle vakantie gangers nemen, net als wij, hun hobby mee op vakantie. Zo zien we vele combinaties aan ons voorbij gaan.

1) Auto vol bepakt met skibox op de auto.
2) Auto met aanhanger, caravan
3) camper
4) camper met aanhanger
5) en diverse combinaties van bovenstaande …............

Op de aanhangers hebben we gezien: scooter,motor,fiets,Smart,quads,kano,boten.

Om vier uur zijn we voorbij München en zoek ik een slaapplaats. Net over de grens in een dorpje van de snelweg het Landgasthof Furstenbrunn gevonden en een kamer geboekt. Na 80 km de asflag van de snelweg en rijden we binnendoor naar het dorp Grodig. Totdat er een bord staat verboden voor campers en auto's met aanhanger. Het worst smal en 22% stijging. Het is nog 4 km of 40 km rondrijden. We besluiten door te rijden en de Nissan 2.5 4x4 sleurt de aanhanger over de berg en niet veel later staan we voor het Landgasthof. Het is 5 uur. Dat is 12 uur later en ruim 1000 kilometer verder.

We zetten de spullen op de kamer en zetten de motoren op slot. Er is een parkeerplaatsje vrijgekomen waar hij uit het zicht staat en ik probeer hem achteruit op zijn plaats te zetten. Dan zie ik de Hotelmeneer uit de deur druk gebaren dat ik hem niet voor de ingang moet zetten. Dat is ook niet de bedoeling maar mijn achetruit rij kwaliteiten zijn niet mijn sterkste punt en stond de auto voor de deur waar een feestje die avond was. Ik zeg dat ik nog bezig ben en dat het goedkomt. Na nog een paar keer steken staat hij en gaan we naar het restaurant waar de snitzel op ons wacht.

Het was vroeg vanochtend en het is vroeg vanavond om negen uur duiken we ons bedje in.