Oumbouk blog

Dag 59 - Khovd > Altai

Maandag 26 juni (59)

We hebben vanochtend een gekookt eitje bij het ontbijt. Dat is dan ook alles met twee sneetjes brood. We hebben nog een ontbijt reep van onze Russische vriend die eten we ook maar op. We vertrekken en verlaten de stad en de weg gaat omhoog.

Ik draai mij om en zie de stad in het dal geklemd tussen de bergen liggen. We rijden de bocht om en het landschap is links van de weg groen en rechts dor en kaal. Als ook het groen verdwenen is rijden we rechtuit over de uitstrekkende vlakte. Het is warm maar draaglijk. We hebben hier en daar gevraagd naar wat is geasfalteerd en het antwoord varieerde van 100 tot het Dorp Altai. Na 140 km tanken we en daar komt ook onze Russische vriendin aan gereden. We vertrekken gelijk maar op het asfalt rijdt ze net iets sneller. Met het groen zijn ook de Steppe arenden verdwenen. Het enigste wat we tegen komen zijn af en toe een kudde kamelen. De kilometers gaan snel voorbij. Ik zoek altijd een leuk plekje voor de lunch maar er is niets. Dan zien we een kudde op de weg en we stoppen ervoor en hebben lunch met de kudde. Daar komt onze Russische vriendin voorbij, zij heeft nog getankt want ze heeft maar 10 ltr tank. We gaan weer verder en het is even wat bochten rijden en we komen de stad Altai binnen. We tanken doen de ketting en vinden een Hotel. Het Hotel ligt wat hoger en we hebben uitzicht over de stad en een klooster. Na te zijn opgefrist gaan we eten in het restaurant van het Hotel. We bestellen kip Hawaii en ceaser salad en aardappel salade. De salade was heerlijk en de kip was wat anders geworden en smaakte voortreffelijk. We staan naast een BMW geparkeerd. De motor heeft flinke schade.

We zijn klaar voor de dag van morgen.

Aantal kilometers 442

Niets

We hebben tijdens onze reis al een paar keer door niets gereden. Maar vandaag was helemaal niets. Een beetje niets is nog wel mooi. Maar helemaal niets is echt niets. Maar het is mooi dat we door niets toch 450 kilometer verder zijn gekomen. Om de tijd te doden onderweg deden we het spelletje wie het eerst een Kameel ziet. Janny heeft gewonnen. Dan de lunch waar doe je dat in het niets? Dan zie ik een kudde op de weg. Dan daar maar gestopt zijn we toch niet alleen. Er was toch nog wel iets. Bij het tanken kwam onze Russische vriendin op haar motor ook tanken. Dat was het weer voor vandaag.