Oumbouk blog

Met de camper door Nederland (3)

Maandag 15 maart 2021

Het is verrassend dat we zo goed slapen. Het is na acht uur als we wakker worden. We gaan het ontbijt samenstellen want het staat vanochtend niet klaar. We maken yoghurt met cruesli en blauwe bessen, Krentebrood met roomboter en een sesam cracker kaas en een potje thee. Het is genieten zo met een knus ontbijtje.

De camping wordt betaald en we vertrekken. Gisteren hadden we langs de Lintfortsbeek gelopen en er is ook een dorpje met die naam. Daar rijden we door en tanken even. We gaan verder en ik was benieuwd naar het vakantiepark wat we hadden gezien. Daar rijden we langs en het is een Roompot park. We rijden verder en er staan diverse vakantie cq chalet parken. Dan zie ik een camper bij een chalet. Bij beter bekijken staan er bijna bij elk chalet een camper. Na een paar tellen dringt het door. Dit zijn mensen die hun huis hebben verkocht en een chalet op deze residentie hebben gekocht en van de overwaarde een camper hebben gekocht. Dit geeft stof tot nadenken….

We slaan rechts af naar Twisteden wat in Duitsland ligt. We rijden de grens over en dan zien we opeens een vliegtuig. We stoppen en het is een attractiepark. Het is een groot park en heet Irrland die bauernhoff Erlebnissoase. We rijden verder en bij het dorpje Zollamt raken we net de Nederlandse grens aan maar gaan rechtsaf. Het is mooi rijden door de landerijen. We zien regelmatig de aspergevelden onder het plastic. Nog even en het is weer oogsttijd. Na het dorp Uedem is het tijd voor een stop. Ik zie rechts beboste heuvels en ik sla af en niet veel later is er een parkeerplaats. We zetten koffie en eten een broodje. Het is droog en we gaan een stukje wandelen. We lopen in het Uedemer Hochwaald. We horen en zien vele vogels en spotten nog een bosje sneeuwklokjes en Janny ziet het Bleeksporig Bos Viooltje. Een Viooltje van 1,5 cm wat begin maart bloeit.

Als we bij de bus terugkomen drinken we nog een bakje en valt de regen met bakken uit de lucht. Het is voor het eerst dat we met een camperbus weg zizjn maar het bevalt ons goed. Zeker als je lekker aan een bakkie zit en je bent net op tijd binnen.

We gaan weer verder en rijden langs het plaatsje Kalkar waar een pretpark in een oude Kerncentrale is. In het plaatsje Anholt zien we een groot kasteel. Ik trap op de rem en zet de bus op de parkeerplaats. Het heeft ook zijn voordelen om voor het seizoen op pad te zijn. De parkeerplaats slagboom is in reparatie en er is plaats genoeg. Het is een mooi groot kasteel met tuinen en veel water. Het is een Hotel en Museum waar normaal veel te doen is.

We gaan weer verder want ook nu valt de regen weer met bakken uit de lucht. Bij Dinxperlo gaan we de grens weer over en zijn in Nederland. Of Toch niet. Als ik rechts kijk staan er Duitse auto’s en links Nederlandse. Als ik goed op de navigatie kijk is de weg waar we op rijden de grens. We slaan af en rijden het landschap met zijn mooie boerderijen in. Het is mooi rijden als we het bord zien Camping Vreehorst rechtsaf. Dat is een onverharde weg. Ok het is een testweek en we rijden de weg uit. Als Allroad motorrijder zijn we liefhebber van dit soort wegen en de Bus doet het niet slecht.

We komen bij de Camping en ik ga naar de receptie en meld ons aan. Als ik terug loop barst het weer eens los. Een sprintje en ik ben bij de bus. We rijden naar het Camper gedeelte en we hebben het voor het uitzoeken. Het is nog vroeg en we rijden naar de plaats Winterswijk. Net buiten het centrum is de Lidl met ruime parkeerplaats en we parkeren de bus hier. We lopen naar het centrum. De deuren van de winkels staan op een kier en als je naar binnen roept is de afspraak zo gemaakt.

Bij de boekhandel zoek ik nog een blad maar dat ligt er niet. De mevrouw bedankt mij in ieder geval voor het naar binnen komen……………..
We hebben het gezien en lopen terug en daar valt weer een buitje neer. We gaan de Lidl in en kopen wat voor het avond eten. Op de camping aangekomen zetten we de bus op zijn plaats en eten we een heerlijk portje rijst met bosvruchten yoghurt toe.

Als ik dit schrijf is het 20.14 uur en gaan we een bakje thee drinken en daarna een potje rummikub.