Oumbouk blog

Dag 24 - Tabas - Quchan

Maandag 22 mei  (24)

Met de ervaring van de warmte van gisteren gaan we om 6 uur op om voor het echt warm wordt al wat kilometers te hebben gereden. We nuttigen een adventure ontbijt en rijden om 7 uur weg. We hebben een doel voor 12 uur bij Bardaskan. Het begin was veel wind en slechte weg. Het rijden gaat op de automatische piloot. Maar het blijft opletten.

Janny wil een vrachtwagen inhalen maar daar komt net een tegenligger. Blijven opletten. We vinden ons ritme als we bij Eshgebat door de politie worden stopgezet. Paspoorten … we geven ze en na een tijdje zeggen ze copy en we moeten weer mee naar het buro. Daar hebben we geen zin in en zeggen dat in elke plaats al kopieën zijn gemaakt en dat we nog ver moeten rijden. Ze plegen een belletje en ze gaan wat opschrijven en we krijgen de paspoorten weer terug. OK verder zo die gaat.

Het waait nog steeds en bij het voorbijgaan van een vrachtwagen krijgen we een klap van de wind. Ik zie Janny helemaal scheef gaan. Ik wil de klap opvangen maar krijg de motor niet naar rechts na het inhalen. Een auto achter mij haalt mij rechts in. Dan zie ik een vrachtwagen op mij afkomen. Ik moet nu tocht naar rechts. Als de auto mij rechts voor bij is hang ik tegen de wind en kom ik weer op mijn eigen baan.

We merken dat het niet zo warm meer is en de omgeving wordt iets meer groen. We komen weer bij een controle post weer paspoorten, weer bellen en we mogen weer verder. We zien nu ook weer akkerbouw en kuddes op het land. We stoppen in Bardaskan  bij een winkeltje en voordat we maar wat hebben gekocht springen er overal mannen om ons heen. We moeten de omgeving bekijken, we moeten rusten maar dat willen we niet we willen een benzinepomp. Hup een meneer die Engels spreekt en een beetje adhd heeft rijdt ons voor. Hij rijdt ook adhd we kunnen hem net bijhouden. Bij de benzinepomp loopt het vol van mensen die allemaal met ons op de foto willen . Tussendoor tanken, eten we en gaan we naar het toilet. We krijgen water, fruit noten. We moeten zeker de regio bezoeken volgens de meneer. Als we weg rijden is het rust.

We gaan de bergen in naar de stad Sabzevar. Het is mooi rijden tussen de rotsen die kleuren van rood, geel naar groen. We rijden weer de bergen in. Beetje veel vrachtwagens maar we weten ze in te halen en komen in een plaatsje waar we gaan tanken. Nu nog 115 naar Quchan. We komen rond 16.00 aan en David is bezig aan zijn motor. Het is alleen een bed geen avondeten en geen ontbijt. We lopen naar de hoofdstraat en een pizza/hamburger tent is zo gevonden. We praten de dagen in Iran bij. Het zijn twee verschillende manieren van avontuur beleven.